Re: Czy warto kupic HP Laser Jet 1010?

Autor: Marek Janaszewski \(USUN_TO. z adresu!\) (USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl)
Data: Mon 10 Nov 2003 - 15:17:37 MET

W artykule news:bomu75$unq$1_at_news.lublin.pl,

http://www.proline.pl/shop.php?prodid=48505f4c4a5f31303130&TSKSESSID=0c324fb
> 2674ef544696122def8936234
>
> Ale czy tu jest jakis haczyk ? bo np: model HP1000w
> (duzo starszy model ma tylko 1 MB pamieci)
> kosztuje tez mniej wiecej tyle samo.
> Szkoda mi wydac kasy na nieudany zakup.
[...]

Witam!

Zależy do czego taka drukarka miała by służyć i jak dużo będzie na niej
drukowane. Do lepszych modeli HP LJ (np. 1200) można założyć większy
pojemnik z tonerem. Rozdzielczość 1200x1200 pomaga osiągnąć lepszą szarość
na wydrukach. Ale jeśli chodzi o porównania tych drukarek do prac biurowych
z drukarkami atramentowymi to na pewno jest lepszych zakup.

Należy zwróć także na język komunikacji z drukarką i co za tym idzie systemu
operacyjne / oprogramowanie pod, które można ją podłączyć. Drukarki GDI
przygotowują wydruk po stronie sterownika i wysyłają gigantyczną bitmapę do
drukarki. Przy rozdzielczości 600x600 to jeden cal kwadratowy zajmuje ok.
300 KB. Zależy jak są kodowane kolory czy odcienie szarości. Jeden cal to
tylko 2,5 cm. Według moich obliczeń to przy 8 bitowym kodowaniu kolorów 1
strona A4 zajmuje ok. 30 MB, przy kodowaniu 1 bitowym 1/8 tego.

Oznacza to tyle, że nie można użyć innego sterownika poza tym dostarczonym
przez producenta bo to kawałek programu. Wydruk obciąża procesor i wymaga
szybszych łączy, dla tego popularność USB dla tych drukarek. Ale cena jest
ich zachęcają a to nadal technologia laserowa.

Porównanie różnych modeli drukarek z tej samej serii:
http://www.hp.com.pl/product/2185

Najdroższy model nie jest GDI, ale żaden z nich nie obsługuje wydruku
obustronnego (duplex). Dodatkowo wszystkie drukują w rozdzielczość 600x600.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski