Drukarka - zbiorniczek z gąbką

Autor: Voltage (voltage_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sun 09 Nov 2003 - 11:40:27 MET

Przyszło mi do głowy takie dziwne pytanie. Gdy włączam swoją drukarkę do prądu
zawsze mam czyszczenie głowic. Podczas tej czynności pobierana jest podobno
dość duża ilość atramentu, ale czy ktoś z was orientuje się co się z tym
atramentem później dzieje? Bo po kilkuset takich czyszczeniach tego atramentu
trochę by było więc zastanawiam się co się z taką ilością dzieje...
wyparowuje? :)
Mój kolega twierdzi, że: "W drukarce jest taki zbiorniczek z gąbką, gdzie
spływa ten atrament i tam wysycha sobie powoli".
Zapytałem go potem czy ten zbiorniczek z gąbką powinno się co jakiś czas
oczyszczać? Bo ja swoją drukarkę mam już 4 lata i nigdy nie czyściłem żadnego
zbiorniczka. Na co on powiedział: "Hmmm.... 4 lata to już troszkę, więc jak
się nie obawiasz rozkręcić drukarki to wyczyść..."
Trochę mnie dziwi ta cała sprawa ze zbiorniczkiem bo kompami interesuję się
już jakieś 7 lat, wiem, że należy co jakiś czas zaglądać do m.in. proca,
zasilacza itp. by oczyścić coś kurzu, dodać pasty silikonowej, nasmarować
itp. :) ale to, że w drukarkach są jakieś zbiorniczki, w których gromadzi się
atrament to nie miałem pojęcia
Ja tam drukarki otworzyć się nie boję bo jak przypuszczam robiłem już znacznie
trudniejsze rzeczy, ale nie wiem za bardzo gdzie mam szukać tego zbiorniczka i
jak go się czyści? Pewnie jak już otworzę drukarkę to się wszystkiego domyśle,
ale wolałbym jednak wiedzieć co i jak. Zastanawia mnie też dlaczego w
instrukcji nie ma nic nt. czyszczenia tego zbiorniczka skoro to jest dość
istotna sprawa.