Re: LCD BENQ FP767

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Sat 08 Nov 2003 - 01:10:53 MET

FORD wrote:
> Użytkownik "pedro_g" <pedro_g_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Jak twoim zdaniem monitor emuluje wyswietlanie kolorów? To nie jest program.
> Albo ma 16 mln albo nie.

O ile usenet byłby ciekawszy, gdyby pisali nie ci, którym się wydaje że
wiedzą, tylko ci, którzy wiedzą...

Skoro sam Benq w specyfikacji pisze "with dithering", to znaczy, że
matryca nie wyświetla 16M kolorów, tylko mniejszą ilość, pozostałe
kolory "rozmydlając". Sporo paneli LCD nie jest 24-bitowych, a jedynie
12-, 16 lub 18-bitowych (podobnie zresztą w palmtopach czy komórkach),
może jednak mieć wbudowaną elektronikę rastrującą brakujące kolory
(czasem nazywane jest to po angielsku sub-pixel dithering lub sub-pixel
rendering).

Zobacz zresztą tu: http://www.averlogic.com.tw/pdf/AL300_Flyer.pdf
- masz opisany właśnie _sprzętowy_ kontroler ditherujący obraz dla LCD.

A tu jak działa dithering:
http://www.sgi.com/peripherals/displays/f181/faq/understanding.html#24

To powiedziawszy, sam mam Benq FP567s, obok którego stoi CRT/Trinitron i
nic mi nie przeszkadza ów dithering, a ślepy nie jestem. Oczywiście
jeśli retuszuję fotografie albo robię inne prace wymagające precyzyjnego
doboru koloru, to zdjęcie mam na CRT, a ewentualne toolboxy na LCD.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki