Re: pytanie o grzanie dysku.

Autor: maciek/P (PrucnalM_at_marketing-house.pl)
Data: Fri 07 Nov 2003 - 10:16:02 MET

Użytkownik "www" <no_spam_w.stan_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Od jakiegos czasu trafiam na posty "... potrzebuje dysku do...ale zeby nie
> grzal sie za bardzo z wiadomych wzgledow". Poniewaz nie za bardzo wiem na
> czym polegaja te wiadome wzgledy, proszeo wytlumaczenie mi ich oraz prosze
> podac jak bardzo moga sie nagrzewac dyski, ja mam caviar 80GB 2MB pamieci,
> oraz baracude 8GB

Wiadome wzgledy sa wiadome, im dysk sie bardziej grzeje tym jest wyzsza
temperatura w obudowie, a temperatura to najgorszy wrog overclockerow.

Generalnie, im dysk ma wiecej obrotow tym bardziej sie grzeje.
Jak masz w kompie dysk 5400rpm i wymienisz go na np. 10000rpm :-)
to na pewno zauwazysz skok temperatury. Dlatego wazne jest, aby
dysk dobrze przlegal do zeberek, wtedy obudowa dziala jak radiator.

maciek