Odp: Odp: Jaki procesor + plyta?

Autor: Lech (bilbek_at_f2virt.onet.pl)
Data: Thu 06 Nov 2003 - 17:11:54 MET

Radoslaw Sokol wrote:

> Nie. Dlatego w sumie polecałbym model 2000+ -- chyba, że
> obowiązkowo potrzebujesz maksymalnej mocy obliczeniowej
> procesora (np. do kompresji sekwencji wideo lub intensyw-
> nych obliczeń).

Rozumiem. Nie, maksymalnej mocy niekoniecznie. Właśnie tak celuję, żeby
kupić dobry standard, ale bez ekscesów ;-) I żeby potem za szybko nie trzeba
było myśleć o upgradzie.

> Większego zysku wydajności można się spodziewać po większej
> pamięci (512 MB?) lub szybszym dysku twardym (Maxtor z 8 MB
> buforem?).

Western Digital - WD400JB (8 mega cache). Też polecam. Prawdę mówiąc pranuję
dokupić drugi taki sam ;-)

> ECSów, bo w tej cenie są płyty lepszych producentów.

[...]

> Ja bym proponował Gigabyte lub EPOXa.

Dzięki

> No to masz GA-6VT600-L. Wbudowany porządny 6-kanałowy
> dźwięk (odpada karta dźwiękowa) i karta sieciowa 100 Mbps.
> Bez fajerwerków, ale przyzwoita i dobrze wyposażona.
> Obsługuje FSB 100/133/166 MHz, więc choć nie obsłuży Ci
> wszystkich procesorów Socket A, to jednak IMHO nie ma
> sensu planować wymiany procesora -- do Athlona 64 i tak
> będziesz zmieniał płytę ;) A jakiegoś Athlona XP 3000+
> pewnie jeszcze w nią włożysz w razie potrzeby.

Dźwięk wolałbym mieć z Sound Blastera, cała reszta wygląda bardzo okay.
Nawet jeśli nie jestem dużo bardziej oświecony w kwestii płyt głównych, to
przynajmniej mam kryteria wyboru ;-)

> Tylko ostrzegam: nie mam do czynienia z dużą liczbą płyt
> głównych, tylko jedną GA-6VT600-L ostatnio montowałem i
> choć sprawuje się ona pięknie, to działa jak na razie trzy
> dni dopiero.

Cały dzień minął prawie. To już będą cztery ;-) Ufajmy, że ten kierunek się
utrzyma.

Pozdrawiam
Lech

PS. Widzę, że stare gry nie są Ci obce. Prawdę mówiąc jestem z jeszcze
starszej tradycji: http://www.idn.org.pl/users/lesz/legend
Ale to już OT, tylko tak nawiasem ;-)