Re: Barton czy Thoroughbred?

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 17:25:14 MET

Użytkownik "fiman" napisał:

> Ho, ho. to więcej niż AMD ma teraz do zaoferowania dla klienta.
> Ciekawe dlaczego takiego geniusza jeszcze nie zatrudnili.

Dziwna wypowiedź i trochę nietaktowna.

Poczytaj trochę o podkręcaniu - szybko zorientujesz się, że Athlon/Barton (o
domyślnym taktowaniu zbliżonym do 2 GHz) daje się doskonale kręcić do
prędkości zbliżonych do 3 GHz. A 2480 MHz jakie osiągnął 'firman' jest tylko
początkiem możliwości rasowego overclockingu. I tak osiągnął znakomity wynik
(uwzględniając fakt, że dysponował jedynie prostym zestawem chłodzenia
wodnego i stosunkowo tanim prockiem). Jak poczytasz, jakie efekty można
osiągnąć stosując obudowy Prometeia lub Vapochill, to zmienisz swoje
nastawienie. Niestety - w Polsce takie wynalazki, to wyjątkowe okazy, na
zachodzie kupuje je niemalże każdy 15-latek :) To właśnie oni mają czas i
pieniądze na takie eksperymenty, co pozwala nam co jakiś czas czytać o
kolejnych rekordach grubo przekraczających 3 GHz. Aż ciężko przeliczyć takie
wartości na Performance Rating.

Zobacz tutaj:
http://www.cpudatabase.com/CPUdb/
Wybierz procesor i zobacz, jak ładnie się kręci.

Zobacz też strony producentów wspomanianych przeze mnie obudów:
http://prometeia.ca/index.htm
http://www.vapochill.com/

Jak masz ochotę rzucić okiem na jakieś testy, to polecam:
http://www.tomshardware.com/howto/20021230/
http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/asetek_vapochillxe.shtml

--
Pozdrawiam,