Re: UPS - jak to jest z tą mocą ?

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 17:08:54 MET

> Drukarki nie podłączaj. Nie ma sensu skracać sobie czasu
> podtrzymania. Prawdopodobieństwo, że zasilanie "padnie" akurat
> w czasie drukowania, jest dość niewielkie.

Atramentówkę w zasadzie można, przy zaniku napięcia w czasie
drukowania może się zdażyć, że głowice nie będą zaparkowane, a wtedy
mogą być kłopoty. Jeżeli nie drukuje, to prawie nie pobiera prądu,
więc zbytnio nie skróci czasu pracy na bateriach.
Laserową ani igłową w żadnym wypadku nie podłączaś do złącza z
podtrzymaniem bateryjnym!!!! Niektóre UPS-y mają specjalne złącze do
laserówek (z zabezpieczeniami, ale nie podtrzymywane).
Niektóre UPS-y mają równie zabezpieczenia do telefonu (modemu).

> Wyłączy się prawie natychmiast (wyłącznik przeciążeniowy).

W niektórych przypadkach może nawet nie włączyć się przy zasilaniu
sieciowym. Trzeba właczaś w ustalonej kolejności - np. monitor -
trochę odczekać - potem komputer.

> To zależy od oprogramowania UPSa. Ja np. nie korzystam z
> oprogramowania i pozwalam, by w razie długiej przerwy serwer
> się wyłączył "niekulturalnie". Istnieje jednak możliwość
> automatycznego zamknięcia systemu (w przypadku niektórych
> UPSów i niektórych systemów operacyjnych).

Jeżeli UPS ma złącze do kontroli parametrów (USB albo szeregowe) to
oprogramowanie potrafi zamknąć prawie każdy system (W98, W XP Linux).
Przy zakupie trzeba zwracać uwagę, bo symbole niewiele się różnią. Np.
APC Back UPS CS 350VA i 500VA mają złącze USB, a 475VA nie ma.

Józef