Re: zmiana wiatraka w zasilaczu

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 15:11:44 MET

Użytkownik "yareck" napisał:

> Wpadlem na pomysl wymiany samego wiatraka na cichszy
> - np. na Papsta... Czy moge cos takiego zrobic czy
> jednak czyms ryzykuje?

Możesz wymienić, uważaj tylko jak wylutowujesz stary wentylatorek, bo
czasami jego przewody znajdują się w bardzo dużym skupisku innych kabli
(wtedy bez dobrej odsysaczki będzie ciężko). Jeśli boisz się, że coś ci nie
wyjdzie z lutowaniem, możesz uciąć przewody w połowie i przylutować
bezpośrednio do nich nowy wentyl (pamiętaj o izolacji).

> Czy w ogole w zasilaczu jest 'standardowej' wielkosci
> wiatrak (80x80x25)?

W większości przypadków tak. Zdarzają się nietypowe konstrukcje, ale wtedy
jest to widoczne na pierwszy rzut oka.

P.S.
Uważaj na nowe Papsty. Ostatnio sporo krzyku było o jakichś tandetnych
egzemplarzach wyjących głośniej, niż najtańsze wynalazki. Większość z nich
podobno pochodzi z Węgier, ale czytałem, że również te zza Odry trafiają się
niedopracowane.

--
Pozdrawiam,
Sniper