Blue screen w XP ???

Autor: Jarek P. (infonet_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 10:11:29 MET

Witam,

Na początku muszę napisać, że używam XP od ponad 2 lat, nigdy nie miałem
problemów, stawiam duży nacisk na higienę pracy (antywirusy, firewalle,
systematyczne defragmentacje). Dlatego pierwszy blue-screen, tydzień temu
bardzo mnie zaniepokoił. Podejrzewałem wirusa i nie myliłem się. Miałem
w32.hllw.gaobot-a, którego z powodzeniem usunąłem. Niestety, blue-screeny i
wirus to zupełnie inne awarie, który zbiegiem okoliczności wystąpiły
równocześnie. Wiem, ponieważ system mam już wyczyszczony z wirusa i postawiony
od nowa, a blue-screeny mam nadal.
Myślę że powodem ich występowania jest problem hardware'owy. Tylko co?
Procesor, płyta, grafika czy RAM?
Muszę tutaj jeszcze jedną ważną rzecz napisać:
Kiedy włączam rano komputer, nie dzieje się nic poważnego. Blue-screeny
występują zazwyczaj wieczorem, więc podejrzewam że może to mieć związek z
temperaturą pracy podzespołów. Kiedy sprzęt jest rozgrzany i długo pracuje,
Windows się sypie.
Kolejna rzecz, którą zauważyłem: kiedy pojawi się blue-screen muszę nacisnąć
restart na obudowie. Kiedy komputer wystartuje, to podczas logowania do
systemu, już po załadowaniu Windowsa bardzo często zdarza się kolejny blue-
screen. Nie ma w nim żadnej sugestii, występują tylko adresy błędów 0x0000024 i
w nawiasach podobne. Tak więc nic mi to nie mówi.
Wczoraj wieczorem poddałem testom pamięć RAM programem GoldMemory 5.07. No i
tutaj dziwna sprawa: po siedmiu minutach program wykrył błąd. Dzisiaj rano ten
sam program odpaliłem ponownie i przeszedł cały test (1,5 godziny) bezbłędnie.
Teraz to już głupi jestem. Nie wiem co mam podejrzewać ani jak przetestować.
Już nie wiem czy to pamięć, czy inny podzespół. Może płyta? Jak to sprawdzić?
Najczęściej system się sypie podczas inicjowania jakiejś operacji. Mogę na
przykład pracować w jakimś programie bardzo długo i nic się nie dzieje. Odpalę
natomiast jakiś nowy program i nagle bum! Blue screen. To samo w grach. Gram w
Call of Duty i nie ma problemu, natomiast kiedy ukończę jakąś misję i zacznie
ładować się kolejna - bum! Blue screen. Jak myślicie, co to może być?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Aha, podam jeszcze sprzęt: Athlon XP 1700+, płyta MSI K7-266Pro2, DDR
256+256+512, Hercules 9500 Pro.

pozdr
Jarek