Re: Podlaczenie UPS przez listwe ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 30 Nov 2003 - 16:51:53 MET

Hi,

Saiko Kila wrote:

> zbyt krotki kabel zasilajacy od sciany do UPSa. Czy takie
> rozwiazanie (sciana-listwa-UPS-zestaw) moze zaszkodzic/powodowac
> niestabilna prace ktoregos z elementow zestawu ? W instrukcji UPSa

Nie powinno.

> nie wspominaja o takiej mozliwosci, na grupie zas czytalem, ze to nawet
> zalecane.

Tak, bo dokładasz kolejny element filtrujący i kolejne
bezpieczniki.

Nie wolno natomiast podłączać listwy _do_ UPSa.

> Jesli tak to mam jednak obawe, czy listwa wytrzyma, jesli do
> niej podlacze jeszcze inne urzadzenia, np. drugi komputer i wieze.

Zazwyczaj listwy policzone są na dość duże obciążenie, np.
do 10 A przy ~230 V. Bezpieczniki 10 A często zabezpieczają
całe obwody mieszkań, więc obciążenie kilku urządzeń powinny
wytrzymać :) Przy przeciążeniu pierwsze powinny strzelić
właśnie bezpieczniki (przy dobrze zaprojektowanej listwie).

> Czy mozna bezpiecznie podlaczyc do tego UPSa jeszcze drukarke
> laserowa (do wyjscia bez podtrzymania bateryjnego, choc to zdaje sie
> nie ma znaczenia) ?

_Tylko_ do wyjścia bez podtrzymania. Ma znaczenie.

> roznice, jesli zamiast 15" CRT podlacze 17" LCD ? Planuje tez dodac

LCD wydłuży czas podtrzymania baterii zdecydowanie.

> drugi twardy dysk na jakis czas.

Dyski nie mają w zasadzie wpływu na działanie UPSów, bo pobór
mocy pojedynczych jednostek jest minimalny i pomijalny przy
poborze mocy np. przez procesor.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |