Re: Czy to spalony procek?

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Sat 29 Nov 2003 - 23:51:03 MET

Populares claimed:
> Od pewnego czasu przy byle zwisie komputera przestawiają mi się
> samorzutnie ustawienia portów COM1 i COM2 - zmienia się przerwanie.
> Skutkuje to tym, że przy próbie uruchomienia komputera pojawia się blue
> screen. Muszę wchodzić do trybu awaryjnego, usuwać porty i dopiero można
> uruchomić komputer w normalnym trybie. Czy to przyczyną może być
> uszkodzenie procesora (AMD K5-PR100), który ustatnio testowałem w pracy
> bez wentylatora? Jeżeli nie to, to co?

W biosie jest taki bajer że IRQ mogą być rozdzielane przez system operacyjny,
automatycznie przez bios lub ustawione w biosie na sztywno. Nie wszystkie
biosy pewnie to mają, ale jeśli się pozwoli windowsowi mieszać w tych
przydziałach to właśnie tak to może wyglądać. A jeszcze jest opcja 'force
update' jeśli chodzi o PCI - wtedy bios może to za każdym razem ustawiać
inaczej.

Ustaw sam wszystko na sztywno i nie pozwól systemowi zarządzać przerwaniami -
może pomódz.

--
              Marcin Wojtczuk
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]