Re: Dziwne! Padł mi ZASILACZ w wyłączonym komputerze! (dlugie)

Autor: Szymon Wróblewski (simon_w_at_*NNOSPAMMgazeta.pl)
Data: Sat 29 Nov 2003 - 01:15:17 MET

> Nie mam uprzedzen. A moze Ty masz kompleks ModeCom? Przeczytales
> "wybitny" test na benchamrku i sie podniecasz..
Hmm?? ton twojej wypowiedzi.... Ale nic, zbije to argumentami :))
Jesli nie masz uprzedzen to napisz co w nich jest takiego zlego
ja swoj stosunek do chieftekow nakreslilem jasno

> Bo jest glosniejszy, bo ciensze kable, bo jest slabszy.
Te Twoje 3 powody robia z niego duzo gorszy produkt?? Drugi powod odpada
w przedbiegach A to niby co maja do tego grubsze kable , kable z kazdego
obecnie dostepnego zasilacza (i starszych) sa w stanie wytrzymac znacznie
wieksze
przeciazenia powinienes o tym wiedziec i nie robic z tego argumentu
bo to nie zaden argument (zwykly kynar potrafi wytrzymac znaczny prad).
Zreszta
grubszy kabel to tylko klopot ciezej go pozniej "poukladac" w obudowie :).
Jesli chodzi
o kabel to wazniejsza jest jego dlugosc - modecom podobnie jak chiftec ma
kable dostatecznie dlugie
Glosniejszy?? Akustyka pomieszczenia w ktorym go testowalem nie pozwala
niestety dobrze tego ocenic - ale dla mnie glosnosc byla akceptowalna
Inna rzecz to to ze posiada komplet zabezpieczen (sam sprawdzalem
przeciwzwarciowe :), "trzyma napiecia", zawiera dobrej jakosci elektronike
Test na benchmark nie jest dla mnie zadna wyrocznia tylko potwierdzeniem
moich obeserwacji i doswiadczen, pokazuje nawet, ze ten modecome
jest lepszy jako 300 niz chieftec jako 360 - nizsza roznica napiec
Stres-Idle
przy maksymalnym obciazeniu dla modelu - szkoda tylko ze nie zrobili "testu
przeciazeniowego" wtedy by wyszlo ile pociagnie tak naprawde kazdy z
zasilaczy, z innych testow wiem ze nawet "supermarkowe" (nie mylic
superermarketowe:) 500 watowe zasilacze padaly przy maksymalnym obciazeniu
bo zabezpieczenia nie dzialaly
Z twoich argumentow sensownym wydaje sie tylko 24 miesieczna gwarancja na
chiefteki
ktorego nie podales - czyzbys nie wiedzial o tym

> Dlaczego?
Bo zasilacz za taka cene ok 70zl jest w wielu wypadkach
wystarczajacy (jest wiele glosow na grupach mam cogegena i
wszystko dziala) ale nigdy nie ma pewnosci ze kiedys nie padnie
i nie pociagnie za soba reszty kompa. Przy zakupie ModeComa
pewnosc ta wzrasta znacznie przy kolejnych zasilaczach juz nie tak
znacznie a cena...?
Poczytaj inne watki (znam co najmniej dwa posty), w ktorych
uzytkownicy narzekali, ze przy chieftecu wlasnie wkladanie "molexa"
(nie odwrottnie - poprawnie do urzadzenia np CDromu)
podczas pracy uwalalo zasilacz. Oczywiscie zaraz ktos powie ze tego
sie nie robi podczas pracy ale co chiefteci nie maja zabezpieczenia
przeciwprzepieciowego na wyjsciu - modecom ma.

> Uwaga nie na miejscu.
Byc moze, ale dla mnie wydawanie zbednych dodatkowych kilkudziesieciu
zlotych to marnotrastwo a niestety moda na "bezgraniczne" polecanie
chieftecow na grupie trwa
nie zaleznie czy koles ma kase czy jej nie ma - to jest ten obiektywizm
(lub jego brak)
o ktorym pisalem - czytelnik powinien to wiedziec. Oczywiscie nie twierdze
ze chiefteki sa zle - wrecz przeciwnie to bardzo dobre zasilacze, ale taniej
mozna kupic podobny zasilacz.

> A znasz sie i widziales oba rozebrane? Dobre "zasilacze Modecoma" zaczyna
> sie od modelu FSP350 ale jest to nic innego jak FSP/Fortron ale sa jeszcze
> malo dostepne.
Gdybym sie nie znal bym sie nie wypowiadal, mozna rzec "studiowalem" te
kwestie
Fortrony juz wczesniej byly pakowane i sprzedawane pod marka Feela przez
ModeComa (chodzi mi o tzw "ciezkie" wersje - byly to tak naprawde
przepakowane
250tki ktos moze powiedziec ze przepakowane bo nie 300, z tym ze "realna"
250 moc jest najczesciej wystarczajaca a kto by kupil produkt z
 "mniejszym numerem", wiekszosc klientow patrzy tylko na liczby
klasyczna numerologia - testowalem je na "wypasionych" komputerach
sam mam w domu dwa takie zasilacze po prawie rocznym uzywaniu
wiem czego sa warte). ModeCome 300GT(F) jest w prostej linii
rozwinieciem tamtych konstrukcji nawet podobna jest elektronika regulatora
wiatraka, uzebrowanie radiatorow,nie mowiac o dodatkowym transformatorze
filtrujacym przymocowanym do obudowy zasilacza. Zreszta chyba wiecej
obecnych zasilaczy ModeComa (drozsze niz 100zl) to Fortrony (lub fortron i
modecom zaopatruja sie u jednego producenta OEM), ta 300 napewno, wystarczy
sie przyjrzec oznaczeniom Fortrona i Modecoma - pojawiaja sie tu i tu TE
SAME nazwy np 300GT
http://store.linkbyte.com/store/product_info.php?cPath=18&products_id=2509
http://www.modecom.pl/strona.php?160
Nie mowiac o parametrach - przeczytaj obie strony.
Wygladaja jakby byly przekopiowane co ewidentnie wskazuje na podobne
konstrukcje (za wyj tej durnnie pozlacanej kratki - mogli dac jeszcze
swiecacy wentylator i cena bylaby jeszcze wyzsza) o podobnym zrodle
informacji - czyt. jeden producent
Zreszta kazdy zorientowany wie ze linia zasilaczy jednego producenta
(i nie tylko zasilaczy) czesto rozni sie duperelami (mocniejsze tranzystory,
grubszy drut transformatora, jakas powalona zlocona kratka) a cena to
przepasc.
Popatrz na to
http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/modecom_FSP350-60PN/f
sp350-srodek1.jpg
http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/Modecom_ATX-300GT/mod
ecom_srodek_1.jpg
Widac ewidentnie ze oba zasilacze sa podobne (te same elementy, nieco inne
rozplanowanie) a nawet lepiej patrzac do srodka chiefteka widzimy podobne
elementy
szczegolnie transformator filtrujacy - ten sam producent, nadal twierdzisz
ze roznica
80 zl jest uzasadniona?? Nie wiem moze znasz jakies przypadki ze modecomy
padaly,
nie trzymaly napiec, nie dzialaly zabezpieczenia moze stad Twoje zdanie na
ich temat, ja nie mialem takich przypadkow, zasilaczy poszlo sporo, zero
zwrotow zadnych problemow z wymagajacymi konfiguracjami.

Dlaczego cena chieftekow spadla radykalnie na przestrzeni krotkiego okresu o
kilkadziesiat procent (360 obecnie kosztuje 200 zloty, nie dawno ponad 250)
i jest wieksza od podobnych konstrukcji konkurencji? Wyrobili sobie marke i
teraz zdzieraja ale ze maja dobra konkurencje spuscili troche z tonu (ceny).
Na grupie czytelnik (szczegolnie nowy) powinien to wiedziec jesli nie chce
przeplacac a powiedzenie ze modecom robi duzo gorsze zasilacze to nieprawda
("ModeCom to jeszcze duzo nie to").
Wlasciwie to korzysta ze sprawdzonych konstrukcji m.in Fortona i to nie
dopiero od wyzszych modeli. Jesli udalo mi sie przekonac ciebie ze model GT
to rowniez jest Fortron (lub konstrukcja o podobnych mozliosciach) to w mysl
tego co napisales
"Dobre "zasilacze Modecoma" zaczynaja sie od modelu FSP350
ale jest to nic innego jak FSP/Fortron" sam sobie zaprzeczyles

> Ja proponuje troche zglebic wiedzy.
Wiedza elektronika jest wystarczajaca, reszte daje google, poczytaj to co
jest wyzej
Jesli nadal nie wierzysz ze widzialem (Ty widziales?) rozebrane oba
zasilacze no coz trudno.
Pozdrowienia
Simon