Dysk mi pada? HELP! [długie]

Autor: .: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Fri 28 Nov 2003 - 18:34:03 MET

witam,
bardzo niepokojące objawy zaobserwowałem na swoim kompie.
Zacznę od konfiga: WinXP Prof, Duron 700, RAM 256 DDR3200 SEITEC (praca
2100), ECS KT600-A, 2 dyski WD 9,1 GB 7200 i 20,5 GB 5400 i na tym się
skoncentruję.
Od kilku tygodni czasem znika kilka ikon na pulpicie czy trayu, potem znowu
są.
Wczoraj po restarcie w moemncie pojawienia się ekranu logowania wyskoczyło
typowe okienko z baaaardoz dziwną informacją. onko nazywało się "Opóźniony
zapis nie powiódł się" i miało treść mniej wiecej taką: 'system windows nie
mógł dokończyć zapisu danych dla pliku <ściezka i nazwa pliku>. Problem może
być spowodowany awarią sprzętową lub dostępem do sieci [...]"
Po kliknięciu OK - bo tylko to było - pojawiało się natychmiast koleje okno
z tą samą treścią, tylko inny plik, czasem była to ścieżka do mp. dysku C:
lub czegoś takiego jak D:\$TM$ czy jakoś tak. I tak dzieisątki razy, az do
zniecierpliwienia.
Za każdym restartem uruchamiło się sprawdzanie dysków, czasem rónwież C:
Nigdy nic nie było. pliki ok, po podsumie widze, ze też jest ok.
Spróbowałem przywrócenia systemu przy starcie kompa, ale wyskoczyło mi od
razu, że nie można bo jaki plik jest uszkodzony i trzeba go przywrócić.
Tylko tryb awaryjny się uruchomił,ale bez obsługi sieci, tutaj stawało na
blanku. Aha, tryb awaryjny też poszedł dopiero za trzecim razem, poprzednie
były zwiechy z kursorem w lewym górnym rogu.
W kocnu nie wiem czemu komp się przywrócił do ostatnio znanej dobrej
konfiguracji. Wsytztsko w systemie ejst, wirusów nie stwoerdzono (Trend
PcCillin 2002 z najnowszą bazą + monitor) , trojanów nie stwierdzono
AntiTrojan 5.5 z najnowszą bazą.
Wszystkie łatki system posiada, jest też ZoneAlarm free w najnowszej wersji.
Dziś było śmieszniej - pierwsze odpalenie o po wpisaniu hasła po kilku
sekundach komunikat, że Windows nie może załadować profilu, bo go nie ma
albo jest uszkodzony i tworzy mi profil tymczasowy.
Za drughim razem poszło ok.
Jednka cały czas ładuje sie sprawdzanie dysków przed logowaniem.
Martwi mnie to, ze dyski mogą mi padać, moze za szybko płyta startuje i one
się nie wyrabiają na starcie, albo poprostu już ich czas mija. Ten systemowy
9,1 GB ma 5 lat i 4 miechy.
Jedyne co zrobiłem tuż przed awarią to:
- zainstalowałem VIA hyperion 4.50 (wyłaczyłem potem komp)
- teraz przełożyłem kość pamięci z gniazda 2 do 1 (dla porządku).
- start i ... zaczęło się.
Po zmianie pamieci z powrotem na stare gniazdo nic się nie zmienia. Więc co?

Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek rady.

Grzegorz