Re: Dziwne! Padł mi ZASILACZ w wyłączonym komputerze!

Autor: Szymon Wróblewski (simon_w_at_*NNOSPAMMgazeta.pl)
Data: Fri 28 Nov 2003 - 15:36:56 MET

> Oczywiście pamiętasz o tym, że Chieftec 300W kosztuje 148 zł na
> www.chieftec.pl?
> Tak więc kupując Modecoma zamiast Chiefteka dużo nie zaoszczędzisz.
> Modecomy o większej mocy też kosztują 200 zeta lub więcej.
To jedna pozytywna rzecz - w ostatnich miesiacach ceny
chieftecow drastycznie spadly - pewnie czuja oddech konkurencji na plecach
-i zeszli z cenami o kilkadziesiat procent - jeszcze niedawno 300 Chifteca
kosztowal 199zl. Mozna sie zastanawiac dlaczego, jest kilka scenariuszy:
albo
zeszli z jakoscia zeby dorownac konkurencji albo jest to o czym pisalem
w innym poscie wystarczy nie dawac grilla i jeszcze paru dupereli,
tranzystory
wyjsciowe o pare groszy tansze i schodzisz z cena o 50, albo nagle marka sie
nie liczy.
 Jestem pewien ze przez ostatnie miesiace ceny ich zasilaczy byly sztucznie
zawyzane, nie adekwatnie do mozliwosci
Zauwaz rowniez ze ten model o ktorym piszesz to jest najnizszy model
producenta, do ktorego nawet nie raczyli dac specyfikacji praktycznie nikt z
Was nie poleca (raczej 360W), w testach tez najczesciej wystepuje
dopiero model 360W
Dodatkowo wystarczy popatrzec na testy zasilaczy na benchmark - taki
chieftec
360W jest gorszy od tanszego modecoma GT w najwazniejszej kategorii
(jest to wlasciwie jedyny kategoria ktora moze sluzyc do porownan) - wahania
napiec (roznica) przy wartosciach maksymalnych dla kazdego zasilacza -
roznica IDLE-STRESS co sugeruje ze modecom jest lepszym zasilaczem jako 300W
niz Chieftec
jako 360W. Test zasilaczy 300W kontra 300W obu producentow by wiele
powiedzial. Oczywiscie sa to roznice nie majaece wplywu na prace ale na
portfel napewno. Wystarczy wprawnym okiem spojrzec na elektronike obu
zasilaczy-
- to sa tej samej klasy zasilacze wyposazone w podobne zabezpieczenia,
podobnej jakosci elsementy z tym ze z powodow marketingowych Chieftec jest
drozszy i z
tym trzeba walczyc podobnie jak z agpx8 i podobnymi wynalazkami :))
Pozdrowienia
Simon