Re: MFT - NTFS - jak odzyskac dane?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 27 Nov 2003 - 14:54:43 MET

Użytkownik <gflorek_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Obawiam się ze chkdsk cos sprobuje naprawic, ale jak to zwykle bywa
> bezskutecznie, i tylko pozamazuje mi pliki nadpisujac nowymi.
> Na poczatek sprobuję jednak przeanalizowac dysk programami, które
> polecił mi Sniper w kojenym poscie.

W przypadkach które ja znam, a zwłaszcza przy naprawie NTFS, chkdsk
zwykle bywał skuteczny. Zapewne mylisz chkdsk z małych okienek z chkdsk
z W2k. A jeśli obawiasz się o swoje dane, to zrób wcześniej kopię
partycji, tylko nie Ghostem a jakimś przyzwoitym programem kopiującym
sektor po sektorze - polecam BootIt.

Na koniec - program odzyskujący dane, do osiągnięcia odpowiedniej
skuteczności działania, powinien mieć dostęp do _nieuszkodzonej_ tablicy
alokacji plików. Inaczej prawdopodobnie i tak nie odzyska tych plików,
które uszkodzenie obejmuje.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/