Re: Nowy dysk-partycje?

Autor: Sniper (sniper10000_at_nospam.onet.pl)
Data: Thu 27 Nov 2003 - 14:02:19 MET

Użytkownik "GB" napisał:

> pamietaj ze podzial na pratycje moze ulatwic dostep do danych
> ale tez utrudnic w przypadku gdy tych partycji jest za duzo

I to jest kwintesencja tego wszystkiego co tutaj napisano. Co za dużo to nie
zdrowo. Zakładając, że 'Jack' ma już 2 dyski, to może wprowadzić sobie tylko
niepotrzebne zamieszanie. Ja mam w kompie 6 dysków i stosuję jedną zasadę:
jeden dysk = jedna partycja (pomijając wydzielone partycje na OS'y). Lepiej
zrobić katalogi (np. Gry, Muzyka, Filmy, itp.), niż dziubdziać partycje na
małe kawałki a za pół roku z duszą na ramieniu sklejać je w locie
PartitionMagic'iem.

Z własnego doświadczenia mogę dodać, że dysponując łączną przestrzenią
dyskową ok. 0,5 TB zawsze miałem problemy z rozmieszczaniem danych na
dyskach. Męczy mnie odwieczny problem, gdy nie mogę zmieścić na jednej
partycji (np. 120 GB) całego katalogu tematycznego i muszę go rozdrabniać na
dwóch dyskach. Gdybym miał wydzielone partycje na dokumenty, filmy, itp., to
już w ogóle bym się pogubił.

--
Pozdrawiam,
Sniper