Re: Najcichszy wiatrak z wydajnych chłodzeniem na proca ? - be zkompromisów (długie)

Autor: benek (benek.benek_at_[wirtualnapolska)
Data: Mon 03 Nov 2003 - 16:52:35 MET

> ...niestety wraz z rozgrzewaniem się procesora
> zwiększały się obroty wiatraka a tym samym dzwięków przez niego
emitowanych.
> Gdy rozpędził się do 2000 obrotów przy temperaturze ok 60 stopni zdałem
> sobie sprawy że wymiana wiatraków w zailaczu niewiele da jeśli nie
postaram
> się o cichszy wiatrak na procesora.

a ja bym zrobil tak - wzial "brzytwe" i ... wycial termistor w diably :-P
nastepnie sprawdzil bym jego rezystancje w temp. pokojowej (o ile nie ma
napisane tej wartosci na sobie) potem polecial do najblizszego sklepu
elektronicznego i kupil potencjometr obrotowy liniiowy o zblizonej
rezystnacji do tej jaka ma "wyrzniety" termistor i dolutowal ten
potencjometr w miejsce termistora ...

chyba najwygodniej kupic potencjometr osiowy i dolutowac przedluzki z
kabelkow i dac ten potencjometr gdzies na zewnatrz np na zaslepke 3.5 (albo
z tylu na sledzia zeby nie szpecil budy z przodu) zeby mozna bylo regulowac
obroty bez grzebania w budzie - ustawisz na noc taka predkosc zeby bylo
jeszcze wydajnie ale juz cicho :-)
typowy potencjometr z plastikowa oska to wydatek okolo 3zl - chyba taniej
sie nie da !!!

da sie zrozumiec co ja tu nasmarowalem :-P ???

pozdrawiam