Re: Jeszcze raz - problem z hardware?

Autor: RobertS (mikrob[nospam)
Data: Mon 03 Nov 2003 - 15:03:17 MET

Użytkownik " ex" <ex_runner.SKASUJ_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
...ciach...
> Dostałem płytę główną M726 (BXcel) kupiłem procek 266 PII pamięci miałem

...ciach...

powinieneś 'dostać' ją z dopłatą tzw. 'szkodliwym' :)
BXcel z tego co pamiętam to 'relabeled' Ali Alladin Pro 2 czyli (ale moge
się mylić...)

> Pewnego dnia - wczoraj - koleś podrzucił mi płytę AT Elpina na ALI 1621

...ciach...

to samo co ALI1621... :(

> czy jest to sprawa OS czy Hardware?

IMHO HARDWARE =>chipsetu.
przez tydzień usiłowałem postawić kompa właśnie do netu na podobnej
płycie... po tygodniu i przejżeniu dziesiątek opini i rad w necie dałem
sobie spokój i kupiłem BXa intela za 50 zł i radze ci to samo...
w98se (później 2K) coprawda jakoś się odpalał ale 2 karty sieciowe to było
za dużo dla tego sprzętu. Tamta (moja...) płyta to dokładnie PCCHips726. W2K
jakoś dawał radę, ale generalnie występowały problemy tzw. natury losowej;),
system w9x i w2k wysypywały się w dowolnych momentach, współpraca z siecią
była porażką.
Z tego co pamiętam - drivery Ali (oj nie lubię ACERA) mają jakieś błędy w
wersji dla W9x dla tego chipsetu z obsługą dysków (DMA), Karty graficzne AGP
w szczególności nvidii z tą MOBO nie współpracują dobrze itp..., natomiast
w9x też nie roadzi sobie najlepiej... Generalnie to temat na długie zimowe
wieczory...
Ta płyta nadaje się w porywach do kompa - maszyny do pisania ogłoszeń
parafialnych - bo jak zwiśnie to sie nic nie stanie... ;)
powodzenia
rob