RPC (zatrzymana usługa) ???

Autor: Jarek P. (infonet_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sun 02 Nov 2003 - 21:10:04 MET

Po około rocznym użytkowaniu Windowsa zaczęły się pojawiać blue-screeny, z
częstotliwością około jeden na dzień. Postanowiłem sformatować dysk, bo bardzo
mnie to zaniepokoiło.
Po sformatowaniu dysku C i ponownym zainstalowaniu Windowsa XP, pojawił się u
mnie dziwny błąd.
Otóż po uruchomieniu komputera, średnio po około pięciu, nieraz dziesięciu
minutach bez żadnego powodu wyskakuje małe okienko informacyjne z komunikatem
mniej więcej takim:
"Pojawił się błąd, usługa Zdalnego Wywoływania Procedur (RPC) została
nieoczekiwanie przerwana, system Windows musi zostać ponownie uruchomiony.
Zamknięcie zostało zainicjowane przez ZARZĄDZANIE NT\SYSTEM". I zaczyna się
odliczanie (60 sekund), po ukończeniu którego system sam się bootuje. Pierwszy
raz w życiu coś takiego spotkałem, więc przeszukałem zasoby Windowsa i
znalazłem taką usługę:
Narzędzia Administracyjne > Zarządzanie Komputerem > Usługi i Aplikacje >
Usługi > Zdalne Wywoływanie Procedur (RPC). Nawet jak kliknę na właściwości, to
tam mogę sobie ten alert zmienić, to znaczy to odliczanie mogę zastąpić dwoma
minutami, lub anulować i wymuszać ponowne uruchomienie usługi. Tylko po co? Ja
chcę się dowiedzieć w czym tkwi problem, i dlaczego ta usługa się wyłącza!!!
Jeszcze jedno, w parze z tym błędem zauważyłem jeszcze jeden, być może ma
związek z tą usługą. Po wykonaniu komendy "Uruchom" z menu start i
wpisaniu "command" uruchamia się tryb DOS. Cokolwiek bym nie robił, ten tryb
zamyka się sam automatycznie po kilku sekundach. Jakieś jaja czy co???
Może ktoś się spotkał z problemem, błagam o pomoc, nie wiem w czym problem:
software'owy czy sprzętowy (dysk? płyta? grafika?). Co robić???

pozdr
Jarek