Re: Ograniczenie pojemnosci dysku do 32 GB

Autor: Bogdan C. (sp8alc_at_wp.pl)
Data: Sun 02 Nov 2003 - 17:26:36 MET

On Fri, 31 Oct 2003 09:34:31 +0100, Olin <agolin_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Mam 40 GB dysk. Poniewaz pracowal on poczatkowo w komputerze ze stara
>plyta glowna, ktora nie wykrywala duzych dyskow, ograniczylem jego
>pojemnosc do 32 GB za pomoca zworki. Teraz mam nowa plyte i chcialbym
>przestawic ta zworke z powrotem, ale zastanawiam sie co sie stanie z
>zawartoscia dysku. Czy jakies dane moga ulec uszkodzeniu?

Ograniczenia wielkosci dyskow (o jakich mowimy) pochodza z BIOS a nie z
systemu operacyjnego.
Na swojej starej plycie mogles miec dostep do calego dysku, ale
po podzieleniu na odpowiednie partycje z ktorych pierwsza musiala
byc mniejsza jak 32 GB. Nikt nie tworzy tak duzych partycji wiec te
ktore utworzylem pozwalaly na dostep do calego dysku.
Usun zwore i uzyj narzedzia (fdisk nie jest narzedziem) typu Partition
Magic w wersji MSDS - miejsci sie na dyskietce startowej MSDOS 7.1 -
i utworz partycje z niewykorzystanej reszty dysku.