Re: Dwa ludki na jednym kompie na raz

Autor: digitariusz (digitariusz_at_wywalto.op.pl)
Data: Sat 01 Nov 2003 - 12:13:03 MET

Kuba Kostro naskrobał(a) coś takiego:

> Witam!
>
> Czy istnieje taka możliwość od strony sprzętu i softu co by równocześnie na
> jednym kompie pracowały dwie osoby, tzn z karty graficznej idzie sygnał na
> dwa monitory (to chyba trudne nie jest) i podłączone są dwie klawiatury i na
> każdym monitorze możnaby działać niezależnie.

temat był już chyba poruszany, ale nikt do niczego konkretnego nie
doszedł. IMO jest to niemożliwe. karty graficzne, owszem, dają możliwość
"dwóch niezależnych pulpitów" ale z klawiaturą i myszą byłby problem.
nie słyszałem też nigdy o oprogramowaniu, które pozwalało by na coś
takiego. są techniki serwerowe (niestety nie pamiętam nazwy), gdzie
serwer odwala całą robotę, a poszczególne stanowiska pełnią tylko rolę
"odbiorników/nadajników", wszelkie operacje/procesy odbywają się na
serwerze. ale w warunkach domowych jest to bez sensu, poza tym jest to
technologia kosmicznie kosztowna.

nawet gdybyś miał kupować karty graf. dualhead, klawiatury na usb itd.
to taniej i prościej będzie, jak żonie kupisz jakiegoś taniego,
używanego składaka (do gg i sieci nie potrzeba wiele) i podzielisz
łącze. będziesz miał spokój, ona będzie miała frajdę, że własny komp,
kotek na pulpicie itd.

--
pozdrawiam
digitariusz