Re: Ostrość w NEC FE791SB

Autor: OlO (plinski_at_polbox.com.no_spam)
Data: Tue 28 Oct 2003 - 11:56:51 MET

> Jak ustawić ostrość w FE791SB???

Ostrość w tym monitorze zależy od:
1. Karty graficznej - większość mniej markowych
    produktów traci ostrość powyżej 75 Hz przy 1024
    Pożycz jakąś lepszą grafę (polecam radeony
    Herculesa lub Gigabyte) i sprawdź obraz.
2. Jasności ustawionej w monitorze - w trybach SB1
    i SB2 szczegóły a zwłaszcza małe czcionki są
    mniej ostre.

U mnie na R8500 Gigabyte mam ostry obraz
aż do 1600x1200 75Hz (oczywiście w granicach
możliwości plamki)

Co do regulacji:
Po lewej stronie monitora na dole obudowy
masz 2 dziury - średnicy mniej więcej śrubokręta
krzyżakowego - w środku są potencjometry do ustawiania
ostrości - jeden do ogólnej, drugi do balansu ostrości
środek-boki.
Robisz tak: ustawiasz sobie 1024x768 100Hz,
nad monitorem umieszczasz mocne światło,
patrząć z góry przez obudowę
wtykasz śrubokręt (krzyżakowy) i delikatnie
manewrujesz żeby trafić w potencjometr
Jak już go znajdziesz to patrząc na ekran
regulujesz tak aby na jak największej powierzchni
były ostre szczegóły - najlepiej otworzyć sobie
okienko jakiegoś katalogu z dużą ilością plików
i patrzeć czy są ostre czcionki w nazwach plików.

Pozdrawiam
OlO