Re: skrętka w ziemi

Autor: digitariusz (digitariusz_at_wywalto.op.pl)
Data: Mon 27 Oct 2003 - 18:32:30 MET

Arcady naskrobał(a) coś takiego:

> Witam.
> Czy są jakieś przeciwskazania, aby przewód sieciowy (kat. 5) położyć w ziemi
> na długości ok. 70 metrów w giętkiej rurce pcv?
> Czy powininna to być skrętka ekranowana, czy nie?
> Może jakieś wskazówki.

nie ma przeciwskazań, a nawet w ziemi lepiej niż na słupie (zakłócenia).
nie musi być ekranowana, ale to zawsze lepiej, a różnica cenowa
niewielka.
osobiście, zamiast giętkiej rurki pcv polecam rurki sztywne. ja w
hurtowni elektrycznej kupiłem takie za bodajże 3,50zl (5 metrow
dlugosci, chyba 35 czy 40mm srednicy). do tego chyba po 1,50zl byly
elastyczne laczniki. taka rurke mozna ciac brzeszczotem bez problemu.
duzo latwiej wklada sie kabel w taka sztywna gladka rurke, niz w taka
gietka, zebrowana. poza tym, w razie kopania jakiegos dolka czy cos,
trudniej to uszkodzic lopata pozniej.

rozwiazanie moze troszke drozsze, ale na pewno warto.

jeszcze jedna wskazowka ( i jednoczesnie chyba jedyna wada kladzenia
kabla pod ziemia): zrob wszystko porzadnie, zainwestuj troche wiecej w
dobry kabel, i oslone (rurke), a oszczedzisz sobie nerwow i kopania w
przyszlosci.

powodzenia

--
pozdrawiam