Re: partycje

Autor: GB (nospam_at_nospam.com)
Data: Mon 27 Oct 2003 - 10:17:43 MET

Użytkownik "xaliemorph" <poszedl_at_w.dluga> napisał w wiadomości
> Użytkownik "kurkuror" <kurkuror_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> im
>
> Po cholerę taki duży swap???
> Dobra a teraz kolejne. 1. primary 512MB swap.

OK, FAT16

> 2.primary 2GB sys pierdółka.

Nie. Na drugiej sys podstawowy (np XP na ntfs). Chodzi o to ze wydajniej
bedzie jesli partycja systemowa bedzie sasiadowala z partycja na ktorej masz
swapa, wtedy glowica nie bedzie musiala "przeskakiwac" przez ta 2GB za
kazdym razem kiedy system bedzie musial odczytywac ze swapa albo systemowej.

> 3 ext -> 1 logic NTFS xp

Nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze XP _musi_ byc na pratycji podstawowej
(a przynajmniej jego pliki biorace udzial w bootowaniu systemu). Tak bylo z
poprzednimi wersjami systemow MS.
3 partycja podstawowa - na jakis tam system ktory chcialbys doinstalowac.

4. Rozszerzona.
Tu mozes sobie podzielic na kilka logicznych w tym dwie przeznaczyc na
Linuksa (jedna na system plikow a druga na swapa - linuks wymaga osobnej
partycj na swspa - AFAIR mozna korzystac z jednej pratycji jako swap dla
windowsow i linuksa ale nie powiem CI jak to zrobic :)
Linuksa bez problemow zainstalujesz na partycji logicznej.

 + kolejny logic reszta (i tu pytanie czy wrzucać
> programy do jednej partycji z xp czy może je wrzucać na osobną, kurna ale
> głupoty się pytam),

Wydajniej by bylo gdyby byly na tej samej... wygodniej gdyby na osobnej...
ja bym zrobil tak ze system i programy na tej samej a dane na osobnej.

Pozdrawiam
GB

--
never stop thinking...