Re: aktywne/pasywne PFC

Autor: Tomaszek (tomaszek_k_at_op.pl)
Data: Mon 27 Oct 2003 - 09:45:52 MET

> Na FrazPC.pl wyczytalem, ze PFC to "..mechanizm odpowiadający za regulację
> absorpcje skutków przepięć w sieci elektrycznej".
> Tutaj mam do was pytanie: Czy m w praktyce roznia sie pasywne od aktywnego
> czy warto doplacic?

Z tego co ja czytałem, w tej chwili nie pamiętam gdzie, to to co piszesz za
fazir nie zupełnie zgadza się z rzeczywistością. Układ PFC poprawia tylko
współczynnik mocy zasilacza, normalny o zadaną wartość a aktywny sprawdza na
bierząco "jakość" energii i dynamicznie dobiera sobie wartość kompensowanej
mocy biernej a to akurat nie ma wielkiego związku z przepięciami które
mogłyby uszkodzić sam zasilacz. Jeżeli zainteresowany jesteś efektywnością
energetyczną a co za tym idzie ekologią to układ PFC jest jak najbardziej
dla ciebie, jeśli natomiast liczysz na oszczędności to już niekoniecznie
chodzi tylko o groszowe różnice w rachunkach za prąd.