Re: Problem z karta sieciowa na plycie A7V333-X

Autor: Krzysztof Pazur (pazur_at_grafit.mech.pw.edu.pl)
Data: Sun 26 Oct 2003 - 12:07:13 MET

Stanislaw Chmielarz <schmielarz_at_uniprojekt.com.pl> wrote:

> To rzeczywiscie niczego nie zmienia ... Sprobuj za to ustawic karte w trybie
> N-way czyli autonegocjacje szybkosci i duplex'u, bo tak prawdopodobnie jest
> ustawiony port na switch'u.

Tego rowniez probowalem.Wowczas karty ustawiaja sie automatycznie na 100Mb
Full Duplex, jednak jak juz pisalem nie dzialaja one przy tej szybkosci
poprawnie (poza 3com'em pozyczonym od znajomego).
Jednak na pewnym forum powiedziano mi ze powodem moich problemow moze byc
to ze koncowki kabla mam zacisniete niezgodnie z normami (chodzi tu o
kolejnosc kolorowych przewodow w koncowce) i ze niepoprawne
"ulozenie przewodow powoduje silne nie niwelujace sie pole
magnetyczne zaklocajace lub nawet uniemozliwiajace przeplyw
sygnalu". Zawsze sadzilem,ze standardy te sluza jednynie uporzadkowaniu
sieci i ze przy laczeniu ze switchem/hubem wazne jest jedynie zeby obydwie
koncowki byly zacisniete jednakowo.
Moje koncowki zacisniete sa nastepujaco (kolejno od lewej, klips u dolu):
1.bialo-pomaranczowy
2.pomaranczowy
3.bialo-niebieski
4.niebieski
5.bialo-zielony
6.zielony
7.bialo-brazowy
8.brazowy
W najblizszym czasie zamierzam sprawdzic czy zaciskanie koncowek zgodnie z
normami EIA/TIA cos pomoze,jednak chcialbym jeszcze uslyszec co wy o tym
sadzicie?
Z gory dziekuje za cenne uwagi.
Pozdrawiam!