Re: Czy SATA jest HotSwap?

Autor: trzmiel (NOSPAMtrzmiel_at_interia.pl)
Data: Fri 24 Oct 2003 - 15:13:02 MET DST

In news:bnb85o$btp$1_at_opal.futuro.pl,
mosciak <moscio_at_poczta.onet.pl> typed:
> i serio sa SATA? bo ja swidzialem u nas tylko dyski ktore maja zamiast
> gniazda ide zamontowana przejsciowke pata->sata ;)
> dlatego zglaszane sa w biosie jako np. ata100 itp.

moge Ci fotki podeslac jak nie wierzysz :-)
chodzi to na plycie MSi kt6 delta SR

> jak narazie nie widzialem zadnego dysku ktory nie mam takiego
> pzrejscia i ma jedynie kontroler sata

dyski seagate SATA maja tylko zasilania SATA i sygnalowe gniazdo SATA.
Dyski Western Digital Caviary maja dodatkowo zasilanie jak w standartowych
dyskach, aby nie trzeba bylo stosowac przejsciowek do zasilania. Ja niestety
musialem kupic takie przejsciowki, a wolalem cichsze barracudy z 3 letnia
gwarancja od caviarow. Z dyskow SATA na naszym rynku sa jeszcze chyba
maxtory i na pewno WD Raptory ktore kreca sie z predkoscia 10000rpm o
pojemnosci 36GB.

pzdr.
trzmiel