Re: znikająca partycja

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Fri 24 Oct 2003 - 13:28:39 MET DST

Użytkownik "nils" <fiver_at_tajny.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich zgromadzonych!
>
> Chciałem opisać pewien problem, jaki dzieje się w kompie znajomego.
> Dysk 40GB jest podzielony na 3 partycje (10, 15, 15) i co jakiś czas
> ostatnia partycja (a w zasadzie dysk logiczny) po prostu znika. Jest
> nagle go nie ma. Dysk był wymieniany (było podejrzenie o jego
niezawodność),
> co nie dało efektu, ponowne zakładanie partycji też nic nie pomaga i w
> zasadzie nie wiadomo czego szukać. Płyta??
> Z pamięci powiem, że w zestawie jest płyta Merkury (nie pamiętam
symbolu),
> [...]
Pewnym nakierowaniem na ślad może być to, że informacja o istnieniu
dysku logicznego jest zapisana w bootsektorze dysku go poprzedzającego.
Zajmij się więc sprawdzeniem obszaru, który zajmuje przedostatni dysk
logiczny, a konkretnie weryfikacją jego pierwszego sektora - czy nie
jest czasem uszkodzony. Można też po prostu przesunąć ten dysk logiczny
w inne miejsce, żeby jego bootsektor trafił w inny fizyczny sektor
dysku. Oprócz tego przyjrzyj się, czy programy do modyfikacji partycji
(Ranish, BootIt, Partition Magic==> Partition Info) nie sygnalizują
jakichś nieprawidłowości w układzie partycji, bo wtedy zwykły scandisk
może ci narobić bigosu...

I na koniec - na "zniknięte" partycje pomaga program BootIt
http://www.terabyteunlimited.com i jego polecenie "Undelete". Powinno
ono zadziałać także w przypadku dysków logicznych.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/