Re: raid 1 w praktyce

Autor: ryba (news_at_bez.spamu.rybanet.pl)
Data: Tue 21 Oct 2003 - 14:33:07 MET DST

czesc,

> Jaki system ... mam nadzieje, ze nie jakis W98 i programik robiacy RAID'a.

Windows XP pro,
Raid na plycie ASUS: Promise PDC20378 + MBFastTrak378 BIOS + FastBuild
utility

> Poza tym jakos nie dowierzam dyskom ATA. Jesli to ma chodzic za serwer to
> kup kontroler SCSI, dyski np 60 ale 10000 obrotow. Nie mowie o HotSwap'ie
bo
> pojdziesz z torbami.

nie bedzie to serwer, no moze serwer plikow, ale dostepny tylko dla malego
LAN'a. przede wszystkim ma to byc magazyn, a mirror po to, abym byl pewien,
ze w przypadku problemow z jednym z dyskow mam caly czas dane.

> Ad.2 Dyski lustrzane dzialaja w tandemie, aby dzialaly poprawnie musza byc
> oba. Jak sie jedne zwali, usuwasz Mirror, masz wtedy dwa dyski o takie
samej
> zawartosci, wymieniasz uszkodzony, odpalasz stytem, ustanawiasz Mirror i
> znow masz tandem.

czyli po awarii jednego z dyskow chwilowo przestaje miec w ogole dostep do
magazynu?

pozdrawiam,
ryba