nietypowa wtyczka ATX, Compaq

Autor: Tomasz K (boitano_at_f2virt.onet.pl)
Data: Mon 20 Oct 2003 - 09:53:44 MET DST

czesc,
moim znajomym nawalil komputer, dali mi spalony zasilacz (jakies zwarcie) zebym cos poradzil, ja im kupilem drugi, ale gdy porownalem obie wtyczki to okazalo sie ze ta Compaq-owa wtyczka jes dluzsza (1) o jakies 2-3 rzędy. Co jest grane? Z jakiego powodu inzynierom Compaqa stanadardowa ilosc pinow wtyczki ATX nie wystarczala?

Gdybym tylko mial rozpiske napiec na poszczegolnych pinach to bym przelutowal tylko te wtyczki, ale przeciez zasilacz nie dziala wiec tego nie sprawdze.
Jest to zasilacz 200W

Jesli ktos juz sie spotkal z tym i ma zapisane ktory kabelek to jakie napiecie to bardzo prosze o info. Ja mam rozpiskę normalnego gniazda ATX i AT , jakby ktos chcial.

pozdr, Tomek

ps. compaq-i to chyba najbardziej udziwnione komputery, np. serwery z serii Proliant maja oddzielna karte pci odpowiedzialna za nadzorowanie innych kart. Sterowniki oczywiscie pasuja tylko Compaq-a