Jaka plyta pod P4?

Autor: Zbyszek (zbyzbyzby_at_wp.pl)
Data: Mon 20 Oct 2003 - 09:42:56 MET DST

Witam,
Na dniach dokupuje sobie pare czesci do komputera, i o ile na P4 2400HT, 2x
256 MB RAM Kingmax PC3200 i obudowe DA-01SL-D sie zdecydowalem, to jestem w
kropce jesli chodi o plyte glowna. W zasadzie wybierajac sposrod "wielkiej
czworki" - Asus, Abit, MSI, Gigabyte, wybor nie jest taki duzy, to jednak
plyty za w zakresie cenowym od 500zl do 1100zl. W zasadzie jedyny wymog, to
zeby miala 3 kanaly PATA (cdrw, dvd, 2xhdd, i czesto podlaczam dodatkowy hdd
PATA), oraz z 1-2 SATA, bo pewnie za pol roku dokupie hdd. Firewire nie
potrzebuje, ale i tak wsyzstkie je maja, raida tez nie, sieciowka wystarczy
100, niby karta kosztuje 30zl, ale chyba lepiej miec taka na plycie.
Przegladajac grupe i recenzje na necie doszedlem do wniosku, ze nie warto
doplacac do 875. Krotko mowiac co radzicie?
Wstepnie wybralem ASUSa P4P800 Deluxe, ale czy to dobry wybor?

Cena Asusa - 700zl jest dla mnie optymalna, ale jesli warto do wyloze do
900zl za inna, w koncu plyty sie nie rozbuduje, ale tez nie jest tak, ze
siedze na kasie i patrze na co wydac - kupie lepsza plyte, to opozni sie
zakup skanera :\
A mzoe lepiej kupic gola plyte i karte kontrolera PATA i SATA?

pzdr i TIA
Zbyszek