Re: CD-ROM LG 52x - trzaski i nie odczytuje - co wymienić?

Autor: Andrzej Kaczmarczyk (andrkac_at_gazeta.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 23:05:37 MET DST

Użytkownik czarotoja_at_go2.pl napisał:

> Co jest z tymi cd-romami: sprawdziłem na allegro i większość uszkodzonych. U
> mnie po prostu przestał czytać - "urządzenie nie było gotowe" i słychać było
> jakieś trzeski. Wymontowałem go i już przy delikatnym potrząsaniu słychać
> było jakieś "biegające kuleczki". Obecnie jest rozmontowany i po podłączeniu
> i włożeniu płyty jest ona tylko delikatnie zakręcona przez silnik i to
> koniec. Szuflada działa.
>
> Co mam wymienić?

Wymień napęd.
Nie zgadzam się z przedpiścą, że to dobry sprzęt. Mój aktualnie próbuję
naprawić, gwarancja już sobie poszła, w ramach gwarancji firma zrobiła
tak, że dwa tygodie trochę działał, a potem znowu nie. Potrafi się
zdrowo rozpędzić, i nie czytać, albo piszczeć tak, jakby rozsypał piasek
na płycie, przykrył ją drugą i kręcił w przeciwnych kierunkach :)
Spotkałem się też w praktyce z identycznym napędem, który robił
dokładnie to samo, tyle, że jeszcze działał, tak jak kiedyś mój - z
trudem i opóźnieniami - wszystko w pracowni komputerowej, napędy leżą i
są prawie nie używane, kolega je wpina raz na rok przy reinstalacji
softu; po zmianie na asusa wszystko ruszyło, z LG nic nie dało się
zainstalować.
Znam blisko człowieka handlującego w poważnym sklepie hardwarowym -
wszyscy pracownicy tego sklepu mają podobne zdanie, wolą byle noname,
niż tego LG.

Mi osobiście lepiej działa staruńki NEC x2, poza tym, że nie czyta
wypalanych płyt (czyli większości :) ).

Andrzej.