Re: Wypalony monitor LCD

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 12:59:27 MET DST

> Jeżeli już to może bardziej zużyzły sie diody na ktrych był wyświetlany
> obraz,
> Tak jak to jest z diodami led które z czasem słabiej świecą,
> Oczywiście ten okrat to tysiące godzin -ale skoro tak używasz dużo
swojego
> to może być własnie to.

Diody LED powiadasz ??? a gdzie tam sa jakies diody LED w panelu LCD (no
moze poza jedna sygnalizujaca wlaczenie monitora:) ???
Co prawda ja nie slyszalem nigdy o wypalaniu paneli LCD, ale jedyne logiczne
wyjasnienie tego zjawiska to:
1) trwala zmiana wlasciwosci matrycy
2) zuzycie tranzystorow sterujacych (raczej maloprawdopodobne).