[problem] seagate U6 40 GB ST340810A

Autor: chmielo (chmielo_no_spam__at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Oct 2003 - 21:45:32 MET DST

witam!
mam wilki problem z moim dyskiem seagate U6 40 GB ST340810A firmware: 3.60.
normalna pojemnosc 40Gb u mnie od paru dni wykrywa (w biosie) go jako 32 Gb.
wyglada tak jakby była załozona zworka ograniczająca pojemnośc na 32Gb.
przez pare dni chodził na starym sprzecie jako 32Gb (płyta widziała tylko
dyski do tej granicy) ale po przełozeniu dysku do nowiutkiej plytki i
przestawieniu zworki na pozycje master (z ograniczenia na 32Gb) dysk
wykazuje status master, ale pojemnosc jest ograniczona :/ co ja mam zrobić??
programy ze strony seagate'a nie wykazują zadnych błedów. wszystko jest wg.
nich ok. w windzie (me,98) i linuxie dysk jest widziany jako 32 gb :/ pod
win xp dysk widnieje w magazynie urządzeń ale nie pokazuje ZADNYCH partycji
(pod win 98 i me widziałem partycje, do punktu 32Gb mozna było zgrać dane).
sprawdzałem dysk na 6 roznych komputerach. odpada problem złych tasiemek czy
zasilacza:/ ratujcie!!!

za wszelkie odpowiedzi dziekuje z góry jak mało który
chmielo