Re: Akumulator do UPS - pytanie

Autor: Shreek (pulikow_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Oct 2003 - 20:16:41 MET DST

Użytkownik "Walduss" <tomekv6_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Chce wymienic zuzyty akumulator w moim UPS`ie. Pytanie moje jest
> nastepujace. Obecny akumulator ma oznaczenie 12V 4.5Ah. Zastanawiam sie
czy
> musze dokupic taki sam czy moge np kupic sobie o wiekszym Ah. Rozmumiem ze
> wieksze Ah daje dluzszy czas dzialania takiego UPS`a. Czy mozna tak zrobic
> czy lepiej wsadzic taki akumulator jaki byl ?

Jeśli nie będzie Ci przeszkadzać że akumulator stoi obok UPSa a nie w środku
:-)
Z reguły akumulator o znacząco większej pojemności jest większy gabarytowo i
pół biedy jak masz sporo miejsca w UPSie. Ja mam APC 420 i w środku jest
miejsca na 2 razy większy akumulator ale musiałbym wywalić taką specjalną
skrzyneczkę i coś poprzerabiać aby nowy akumulator nie latał.

Więc jeśli myślisz o faktycznie większym to może być problem z upchaniem
(jak z ładowaniem to nie wiem ale nie powinno się nic zepsuć) a jak kupisz o
0,5 Ah większy to wogóle nie ma o czym mówić - nie będzie różnicy.

--
Mirosław P.
GG 1119311