Akumulator w IBM ThinkPad

Autor: Piotr ne (piotrn12e_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Oct 2003 - 19:07:22 MET DST

Witam,

czy ktoś ma doświadczenie w naprawianiu akumulatorów Li-Ion
(IBM ThinkPad 600)? Mam taki laptop i pierwszy akumulator
zaczął się rok temu źle zachowywać: niby był w 100% naładowany
i rozładowywał się tak, jakby pojemności wystarczało na 3 godziny,
ale po ok. 15 minutach i dojściu do 90% nagle wskaźnik naładowania
malał do 5% i po chwili wszystko się wyłączało. Wymieniłem
akumulator (laptop, kupiony jako poleasingowy, był na gwaracji).
To nie był nowy akumulator, ale działał kilka razy dłużej (90 minut?)
A teraz znowu zaczyna zachowywać się jak poprzedni: po 30 minutach
odmawia działania.

Prawie wcale nie używałem akumulatora do normalnej pracy, tylko
do podtrzymania zasilania w stanie "uśpienia". Czy to uszkadza
akumulator? Czy da się coś z tym zrobić? Na Allegro widziałem
takie akumulatory w dziwnych cenach: używany (wystarczający
na 90 minut pracy) za 360 złotych. To ok. 20% obecnej ceny laptopa..

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr