LCD - analogowo a cyfrowo

Autor: Sepho (sepho_at_gazeta.WYTNIJ.pl)
Data: Wed 15 Oct 2003 - 01:34:48 MET DST

Witajcie!

Kupiłem LCD 17" EIZO L557, który podłączę kablem cyfrowym,
ale chwilowo mogę go sprawdzić tylko na kablu analogowym z notebookiem i...

.. w pewnych częściach ekranu (dla każdej rozdzielczości w tych samych)
dostrzegam grupy pionowych linii o nieznacznym przebarwieniu (~fiolet)
lub przyciemnieniu. Nie są widoczne na każdym kolorze, ale dość wyraźne
np. dla szarości RGB 128/128/128. Znajduję je także, gdy wyświetlam film.

CZY PROBLEM MOŻE WYNIKAĆ Z UŻYCIA POŁĄCZENIA ANALOGOWEGO?
CZY WŁAŚNIE TAKIE BYWAJĄ RÓŻNICE MIĘDZY ANALOGOWYM I CYFROWYM?

"Stroiłem się" tylko przyciskiem AUTO, który daje mi oczekiwany
ostry obraz 1280x1024, wypełniający po brzegi powierzchnię panelu.

BTW, mam jeden brudny piksel u dołu po prawej i uczę się go nie widzieć...

Pozdrawiam,
Sepho