Re: Zasilanie komputera

Autor: Marcin (em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl)
Data: Mon 13 Oct 2003 - 20:26:17 MET DST

Dnia 13.10.2003 19:15 Sławomir Stępniak napisał(a) wiekopomne zdania:

> Odpowiedź elektryka:
> Jeśli chcesz przeżyć, to szybko zaproś do domu kogoś z branży,
> jeśli nie znasz takiego poradź sobie sam:
> - kup gniazdo z bolcem, jak jeszcze nie masz, to też próbnik elektryczny
/CIACH/

No, tyle to wiem i dokładnie tak mam to zrobione.

> Jak podłączasz, skoro pisałeś, że takowego nie masz, jeśli do listwy, to
> te bolce wiszą praktycznie w powietrzu.

Może źle się wyraziłem. Owszem mam takie gniazdko, ale założone
własnoręcznie, nie będące w oryginalnym wyposażeniu mieszkania.

> I jeszcze, nie używaj gniazd podwójnych umieszczonych symetrycznie,
> jak spojrzysz na 1 z nich to bolec u góry, L1 po lewej, N po prawej, to
> po odwróceniu w 2-gim L1 po prawej a N po lewej, co jest źle.
> Dotyczy również listew zasilająch, jak masz taką, wtykaj do gniazd
> po jednej stronie, te naprzeciwko zostaw puste, lub użyj do i tak
> izolowanych zasilaczy wtyczkowych np. drukarki, głośników.

OK. Przyjąłem do wiadomości.
U mnie jest właśnie podwóje gniazdko i używam tylko jedno z nich - do
niego jest podłączona listwa.

Podsumowując, jak mam gniazdko jak na "rysunku" poniżej

  /-------\
/ * \
| O O |
\ /
  \-------/

to który z dwóch otworów powinien być złączony z bolcem (N jeśli dobrze
rozumuję), a który nie (L1)?

Przy okazji od razu dziękuję za rady!

--
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku