Zasilanie komputera

Autor: Marcin (em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl)
Data: Mon 13 Oct 2003 - 17:30:08 MET DST

Mam następujący problem - mieszkam na 9 piętrze w bloku z lat 70, w
związku z tym praktycznie nie mam gniazdek "z bolcem".

Kiedy podłączę komputer poprzez listwę zabezpieczającą do zwykłego
gdniazdka mam, jak to zwykle w takim przypadku, napięcie na obudowie
komputera (ale, co ciekawe, tylko jednego z dwóch).

Za to gdy podłączam komputer do gniazdka z bolcem (zerowanie), to przy
wkładaniu wtyczki przelatuje efektowna iskra, słychać całkiem spory
trzask i czasami komputer włącza się sam. Potem działa już normalnie,
ale za to na podłączonym do wyjścia TV karty graficznej telewizorze
obraz jest dużo gorszej jakości, a z głośników dochodzi dość głośne
buczenie. Telewizor jest w innym pomieszczeniu i jest zasilany z innego
gniazdka (w pierwszym przypadku problem z telewizorem nie występuje).

Czy jest jakieś rozsądne rozwiązanie sytuacji? Piętro jest jak
wspomniałem wysokie, więc spuszczanie przewodu do ziemi jest ciężko
wykonalne.

--
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku