Problem z pamięcią - PILNE!

Autor: Mariusz (spamerze_to_zly_adres__at_com.pl)
Data: Mon 13 Oct 2003 - 16:18:39 MET DST

Witam

Po kombinacjach jak tu dostać się do biosu w końcu udało się
(Shift+F2). Płyta główna ATX-owa na Intelu RC440BX z grafiką i muzyką
na pokładzie (4 sloty ISA, 4 PCI i 2 banki na kości DIMM SDRAM).
Na płycie nie widzę nigdzie nadruku producenta.
W Windowsie pokazuje we właściwościach kontrolera, że Intel 8231AB/EB.

Chciałem dołożyć więcej pamięci do kompa czyli aktualnie jest włożona
jednostronna kość DIMM SDRAM 64 MB PC100 i wszystko działa.
Bios pokazuje:
BANK 0 NOT INSTALLED
BANK 1 SDRAM
i dopiero w Windowsie widzę, że jest 64 MB.

Biorę z drugiego kompa również jednostronną kość DIMM SDRAM 64 MB
PC100, obsadzam BANK 0 i... nic! Komp nie startuje, bios się nie
wgrywa, dysk sie kręci ale nic poza tym się nie dzieje.
Przekładam miejscami - to samo.
Wyjmuję z BANKU 1 tę "oryginalną" kość i na jej miejsce wkładam tą
drugą (z drugiego kompa). Obsadzony jest tylko BANK 1 i działa.
Komp się uruchamia i jest ok ale to tylko 64 MB RAM.

Ogólnie to chciałem przełożyć z drugiego kompa 2 kości DIMM SDRAM 64
MB PC100 i DIMM SDRAM 128 MB PC133 (na drugim kompie - płyta to
jakiś BX Cel - chodzą jako 196 MB RAM) a na Intelu nic!
Ani DIMM SDRAM 64 MB PC100 + DIMM SDRAM 64 MB PC100
ani też
DIMM SDRAM 64 MB PC100 + DIMM SDRAM 128 MB PC133.
Samej 128 MB też nie widzi :-(

Czy bios obczaił te 64 RAM i zapisał to? - w opcjach nie da się tego
zmienić. Myślałem, że włożę tę kość 64 MB lub 128 MB i potem wejdę do
biosu, zmienię ustawienia albo komputer sam odczyta ile jest pamięci.

Pomóżcie, bo nie mam pomysłów co dalej robić :-(
Bardzo proszę o szybką odpowiedź!

Dziękuję i pozdrawiam!

Mariusz