Re: Czy PIII moze byc wydajniejsze.... ?

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Mon 13 Oct 2003 - 14:13:52 MET DST

"Tommy_S" <freelancer.zadnychreklam_at_autograf.pl> wrote in message
> Mam pytanie.:
> Czy to prawda że PIII jest wydajniejsze od Celerona?
>
> Np taki PIII 933 podobno jest wydajniejszy niz Celeron 1100. Wczoraj na
> giełdzie komputerowej w szukałem płytki pod PIII wraz z prockiem. Pewien
> jegomoœc zaproponowal mi P3 933 plus plytke za 730 PLN. Stoisko dalej
> znalazlem jegomoscia ktory zaoferowal mi Celerona 1.3 oraz plytke (pod
> dimmy) za 530. I co mam wybrac?

PIII 933 MHz: FSB 133MHz, cache 256kB.
Celeron 1,3MHz: FSB 100MHz, cache 128kB.
Ze względu na FSB i cache pewnie szybciej będzie działał
komp z PIII na pokładzie, aczkolwiek pewnie to zależy od
konkretnej aplikacji. Czy warto dopłacać te 200 zł? Przykro mi,
nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.
Swojš drogš płyta płycie nierówna. Nie napisałeœ, jakich firm sš
te płyty. Lepiej mieć mniejszš wydajnoœć i większš stabilnoœć,
niż na odwrót.

Ja osobiœcie gdybym miał kupić płytę + procek za 730 zł,
zdecydowanie kupiłbym Athlona.

Pozdrawiam,
Artur