Re: Zagadkowa usterka w komputerze.

Autor: Andy (ak_at_fakedomain.com)
Data: Sun 12 Oct 2003 - 21:25:35 MET DST

> Witam,
> Mialem kiedys podobne zjawisko w kompie (gieldowy skladak w obudowie AT,
> jakis Cyrix200). Efekt wystepowal w momencie wlaczania lodówki w kuchni
> obok. ZTCP komp chodzil bez uziemienia. Po prostu przy edycji tekstu
> "wklikowywalo" sie kilka znaków, czasami cos sie zamknelo albo otworzylo
> :))).
> Trzask w glosnikach to tez wskazanie na zaklócenia z sieci zasilajacej.

Dzieki za wypowiedz, a zatem mam juz dwie rownie wiarygodne hipotezy co do
przyczyny. Uziemienie niby jest, chociaz nie wiem czy to nie jest jakas
atrapa (nie sprawdzalem, czy tam jest rzeczywiscie zero), poza tym komp
jest podlaczany przez listwe zasilajaca z prostymi filtrami pewnie na
jakis warystorach, ale moze to nie wystarcza.

a.