Re: Wiele pytan

Autor: Lisek (wolf_feihtNOSPAM.PLEASE_at_interia.pl)
Data: Sun 12 Oct 2003 - 17:26:21 MET DST

marcus075 wrote:

> SiS 735? Czyżby ESC K7S5A?:) Chyba jesteś masorchistą...

No cóż - supertania płyta, do niepodkręcanego kompa wydała mi się
wystarczająca (jako minimum) wnioskując ze specyfikacji chipsetu. Aż taka
kiepska jest?

> Athlon XP 2500+ (Barton)
> Abit NF7-S (S-ata:)
> 2x 256ddr Kingston, 333MHz
> Sapphire Radeon 9100 64ddr (128bit) (jeżeli dostaniesz, jeżeli nie to
> nie wiem, bo nie napisałeś, do czego ma być komp.,..)

Bardzo fajna konfiguracja, niestety, niemal 500 zł poza moim zasięgiem. Komp
w tej postaci w jakiej go kupię będzie używany przez ok 3 (max 4) lata, bez
większych modyfikacji w bebechach, pomijając ewentualne awarie. Używany
będzie do pracy w Office, Power Designer, Borland C++ Builder itp
aplikacjach, do oglądania filmów, słuchania muzyki i grania od czasu do
czasu - z tym że preferuję gry wydane w minionej jeszcze dekadzie, mimo że
miałem okazję popróbować trochę nowości :) Tak więc jakiś rewelacyjnie
szybki nie musi być. Byleby generowanie bazy, kompilacja, albo otwieranie
dużego arkusza xls nie zajmowało tyle czasu, że można iść na kawę (a obecnie
się zdarza).

> HP DJ 3325- tanie i tanie w explaatacji (można napełniać:)

3325 już nie produkują, ale 3550 używa tych samych kałamarzy. Mam tylko
jedną wątpliwość - kiedyś miałem HP 610c i uzupełnić zużyty tusz dawało się
w zasadzie tylko raz - potem zapychały się już dysze. Jeśli tak będzie i w
tym przypadku, to oszczędność będzie niewielka (atrament zastępczy do Canona
i250, BCI-24 czarny kosztuje około 9 zł, kolor około 17) z tego co
wyczytałem w Sieci starcza on na mniej więcej tyle samo co HP nr 28. Może
ktoś z was ma Canona serii BJC-2xxx albo innego korzystającego z BCI-24 i
mógłby się podzielić doświadczeniami nt trwałości głowic?

> kup sobie HuntKey'a chociażby, chyba że masz kase na Chieftec'a, ale
> coś koło 300-350W (potem napewno coś będziesz kupował do kompa:)

Dysk, napęd, może peryferia. Ale podejrzewam że masz raczej na myśli części
najbardziej prądożerne - grafę czy proca. Tych prędko nie wymienię, do tego
czasu upowszechni się niemal na pewno architektura 64bit, więc i tak będzie
trzeba wymienić prawie wszystko.

> że tak zapytam, co sie tak żona napaliła na S-ATA?:)

Chodzi mniej więcej o to, że zanim po raz kolejny wymienimy sprzęt na nowszy
prawdopodobnie kupimy nowy dysk i nawet jeśli dyski UDMA nadal będą w
produkcji to szkoda już będzie w taki dysk inwestować.

--
Życie jest to opowieść idioty, pełna wrzasku i wściekłości, lecz nic
nie znacząca.