Kabelek VGA

Autor: Andrzej Kaczmarczyk (andrkac_at_gazeta.pl)
Data: Sun 12 Oct 2003 - 13:32:54 MET DST

Mam dosyć śmieszną płytę Procomp bs61b pod celeronem 433 - dostałem ją w
prezencie więc nie narzekam :)
Ma ona zintegrowany dźwięk i grafikę, ale na krawędzi płyty jest
wyprowadzone jedynie gniazdo klawiatury.

Wiem, że układ zintegrowany grafiki jest "nieco" bardziej zaawansowany
niż każda z trzech dziesięcioletnich kart PCI, które wymiennie stosuję
(AGP nie ma, a poza tym nie chcę w to pakować pieniędzy na nowszą
kartę). Odpowiedni kablek wyprowadzający sygnał z płyty na śledzia jest
nie do dostania (do dźwięku nawet da się kupić, ale nie do grafiki),
jednak wtyczka potrzebna na płycie jest identyczna z wtyczką LPT (tą
wpinaną do płyty). Postanowiłem więc zrobić kabelek z taśmy LPT i frontu
spalonej karty graficznej :), jednak wolałbym nie robić tego "na czuja",
ani też rozbierać wtyczki LPT-płyta.
Czy ma ktoś jakiś schemat, albo zna go - który kabelek w taśmie
odpowiada któremu pinowi na płycie?
Rozpisane poszczególne styki w VGA i na płycie mam, ale muszę taśmę
dolutować do gniazda VGA.

Andrzej.