Re: TwinMOS w Dual Channel

Autor: TRH alias Bubby (46349_at_poczta.fm{usun_to})
Data: Sat 11 Oct 2003 - 14:58:52 MET DST

Uzytkownik "NiNo" <nino_at_przeczespamemgo2.pl> napisal w wiadomosci
> Rozwazam qpno pamieci w/w firmy do pracy w Dual Channel. Beda to moduly
> 2 x 512 DDR400. Z tego co wiem to sa ich 2 rodzaje: Twister i Desktop.
> Czy mial ktos moze doswiadczenia z nimi i jak wypadly w Dual Channel?
> Jezeli ktos ma pamieci DDR333 niech tez pisze - wszelkie uwagi beda
pomocne.

Ma mam dwie kosci TwinMOS`a 512MB 333MHz w dualu. Jednak nie wiem czy sa to
Twister czy Desktop. Tu jest fotka =>
http://klub.chip.pl/trh/komp/img/ram-twin.jpg
Na mojej mobo (EPoX 8RDA+) dziwnie sie zachowuja. Na domyslnym napieciu dla
nich (2,6V) co chwile sa resety. Jak sie zwiekszy do 2,77V to reserty sa po
10-20 minutach od uruchomienia kompa. A jak dam najwieksze na tej mobo
napiecie dla RAMu (2,9V) to resety zdarzaja sie bardzo sporadycznie. Problem
w tym ze na stronie producenta pisza ze te ramy powinny chodzic na napieciu
2,5V z toleranca 0,2V. Czyli od 2,3V do 2,7V. Umnie na 2,7V sa resety. Nie
pisa jaka jest maksymalna zdrowa granica napiecia dla nich.
Nie wiem czy to wina kosci, plyty glównej, czy jeszcze czegos innego.
W tym tygodniu jade do sklepu w którym je kupilem zamienic je na jakies
inne. Wtedy okaze sie co z nimi jest naprawde.