Re: Nowa nagrywarka a stary komputer

Autor: Adampio (adampio_at_op.pl)
Data: Sat 11 Oct 2003 - 00:32:34 MET DST

> IMHO to problem programowy. Spróbuj zainstalować czysty
> system bez sterowników i wtedy próbować.

Witam ponownie

jestem madrzejszy o kolejne doswiadczenia ale nagrywarki dalej nie widac ;-)

Zainstalowalem (skutecznie) Nero 5.5.10, ktore oczywicie zaczelo od rzu
pyszczyc w sprawie ASPI

Podbudowany lektura (bardzo polecam): http://www.idg.pl/artykuly/6876_1.html
zabralem sie z entuzjazmem do grzebania w systemie.

Zciagnalem njnowsza wersje ASPI ze strony Adaptec-a, zainstalowalem i Nero
zaczal n odmiane pyszczyc w sposb nastepujacy:

"Nie mozna odczytac pliku ASPI '?,?
Obecnie istnije mozliwosc wyboru tylko nagrywarek obrazow
Brakuje jednego z plikow systemowych Windows 95/98/ME
Prosze naprawic ten problem i ponownie uruchomic Nero
(Error 16: No adapters"

W c:\windows\system\OSUBSYS znajduja sie APIX.WXD i WINASPI32.DLL w wersji 4.71
czyli najnowsej)
zas w c:\windows\system\ sa ASPIENUM.VXD i WNASPI.DLL z 1999 czyli normalne
systemowe od Win98SE.

Nero dziala bo jak w tym komunikaci o bledzie kline OK to przechodzi dalej,
szuka nagrywarek, odnajuje Image Recorder i jest gotowy do pracy.

Jak probuj ktorychs z narzedzi Nero (np. Nero Drive Speed' to wyskakuje
blad "Unable to initiate WNASPI32.dll"

Mam w zwiazku tym mam dwa pytania:
1. co moge zrobic jeszce(moze aktualizowac BIOS-a?)
2. Czy na tej wykrytej "nagrywarce obrazow" mozna awaryjnie robic jakies kopie
bezpieczenstwa(przepraszam za ewentualne lamerstwo ale z nagrywarkami mam do
czynienia dopiero od ostatniego wtorku ;)

Pozdrawiam i zamieniam sie w sluch

Piotr