Soltek SL-75FRN2-L a dzwiek i DMA

Autor: krimisek (krimisek_at_wp.pl)
Data: Fri 10 Oct 2003 - 21:44:14 MET DST

Mam lytke jak w temacie i nie moge zainstalowac zintegrowanej karty
dzwiekowej. Jakich bym sterwonikow nie uzyl poprostu nie dziala.
Instalowalem z plyt dolaczonej do plyty glownej najnowsze drivery z nvidi,
ze strony solteka i ze strony realteka. Za kazdym razem pisze ze nie ma
urzadzenia audio chociaz ze instalacja przechodzi pomyslnie. Kolejnym
problemem jez tryb dma dla dysku. W instrukcji pisze ze po zainstalowaniu
driverow nalezy to ustawic recznie w menadzerze urzadzen. Gdy tam wchodze w
podstawowym kontrolerze IDE mam dla dysku "DMA jezeli dostepny" (czy jakos
tak) a pod spodem tryb PIO:((( Gdy odpalam program AIDA32 pisze ze najwyzszy
tryb pracy dla mojego dysku to w trybie pio to pio4 a Najszybszy tryb
transferu UDMA to UDMA 5 (ATA-100) a Aktywny tryb transferu UDMA UDMA 5
(ATA-100). Oczywisc dysk dziala na innej plycie jako dma i pokazuje to
windows a tu lipa. Co zrobic z dzwiekiem i czy dma jest wlaczone a jesli nie
to jak zzrobic zeby wlaczyc. Dodam ze karta dziwkeowa jest wlaczona w biosia
tak jak i tryb udma dla dysku (o dziwo nagrywarka ma wlaczone dma i nawet to
windows pokazuje)

pozdrawiam krimisek