Re: Okulary z filtrem (przy monitorze) - opinie

Autor: SM (_nospam_sebolcs_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 09 Oct 2003 - 22:05:26 MET DST

 Witam,
> mam pytanie do osob, ktore posiadaja i uzywaja, okulary ochronne do pracy
> przy monitorze (dziennie okolo 12 godzin, oczy zaczynaja odmawiac
> posluszenstwa, mimo ze monitor z "wysokiej polki"). Prosze o Wasze opinie
> dotyczace tego wynalazku :) Czy sprawuje sie zgodnie z zalozeniami? jakie
> parametry powinny takie okulary posiadac? ... im wiecej info tym lepiej :)

Ja kupiłem sobie zerowki z dobrym antyrefleksem, szkła plastikowe, więc
leciutkie kosztowały mnie około 90 zł - do tego kupiłem oprawki w promocji
były za jakieś 20 zł - nawet fajne, ale i tak nie chodzę w nich po ulicy,
tylko przed kompem.
Pomagają mi na pewno, bo pracuję często po 12-14 godzin. Bez okularów po
godzinie płyną mi łzy z oczu - w okularach to hardcore, mogę siedzieć do
bólu!
Koniecznie oczywiscie co godzinkę parę minut przerwy - popatrzeć na dywan,
za okno, poruszać trochę głową, karkiem i znowu do roboty - gdyby nie siusiu
i amciu amciu, mozna tak siedziec 24h na dobę!
Nalezy tez co jakis czas mocno pomrugać oczami, bo przy monitorze mruga się
dużo żadziej i wtedy oczy zaczynają piec - mozna sie wspomóc tzw. sztucznymi
łzami - takie kropelki, nawilżające oczy.
Poza tym polecam żel świetlik na powieki - znakomicie odpręża i zmniejsza
zmęczenie.
Warto takie rzeczy stosować, bo jak to kiedyś głosiła reklama - Oczy, nie
włosy - nie odrosną! A jak się dużo siedzi przed kompem warto o siebie
dbać!!!!
Mam nadzieję, ze nie zanudziłem?
pozdr. Sebek