Re: Dysk 40 GB sformatowany na 8 GB ?

Autor: Michal Kawecki (k_at_o2.pl)
Data: Wed 08 Oct 2003 - 22:00:27 MET DST

Użytkownik "Tadzik Sawicki" <servis_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bm1oon$mdm$1_at_news.onet.pl
> Jeśli dysk 40 GB sformatuję na 8GB (bo tylko tyle widzi moja stara
> płyta) to czy w przyszłości będę mógł go sformatować bez problemów na
> 40 ?

To nie jest tak. Ty nie "formatujesz" dysku, tylko partycję. Taką
partycję, jaką jest w stanie zaadresować BIOS twojej płyty głównej
(czyli u ciebie 8 GB). Reszta dysku będzie leżała odłogiem - ale można
ją wykorzystać, pod warunkiem, że zakładanie tam partycji i jej
sformatowanie zdasz na system operacyjny lub odpowiedni program pod nim
działający. Każde Windows począwszy od W95 adresuje przestrzeń dyskową
bez pośrednictwa BIOS-u; pod 9x partycje założysz np. programem
SwissKnife, w W2k/XP masz odpowiednie narzędzia w systemie.

--
M.
/odpowiadając zmień k na kkwinto/