Re: [ot] amd vs intel

Autor: SylwesterN (nowalski.sylwester_at_[bez_spamu)
Data: Wed 08 Oct 2003 - 08:34:10 MET DST

> Niby dlaczego? Nawet duze bazy danych chodza swietnie na procesorach
> ~1GHz.
zależy co nazwiesz "dużą" bazą danych no i na jakich ~1ghz - b jak na
xeonach z 2mb cache'a to faktycznie - pracują wydajnie, a jeżeli zwykłe p3 -
to raczej tylko do obliczeń (najlepiej puszczonych w wielu procesach), bez
żadnych dodatkowych połączeń.

> Nawet jesli postawisz SQL na konfiguracji 2 procesorowej to
> musza byc wiecej niz jedno zapytanie naraz rownolegle.

Tak, szczególnie, że mogę mieć np 100 odwołań w jednym czasie - ale to
raczej problem dysków, ramu no i budowy samej bazy.

> Nawe przy dwoch
> zapytaniach zdaza sie, ze bedzie wykrzystany tylko jeden procesor na
> max a drugi tylko w kilku procetach.

Nie chodzi mi o jakieś konkretne zapytania (bo ich wydajność jest
ograniczana rzez inne parametry serwera, o czym powyżej ), a raczej o w
miarę przyjemną pracę serwera jako całości. Tak, aby w pewnym momencie, nie
okazało się, że najwęższym gardłem jest procesor (co raczej rzadko, ale mimo
wszystko się zdarza).

Sylwek